Увійти|Зареєструватися
Авторинок
Стрічка
Бортжурнали
Автомобілі
Блоги
Автосервіси
Характеристики та огляди
Новини
Все для авто
Увійти
Зареєструватися
|

Європа планує припинити залежність від китайських електромобілів

Адміністратор
CO2 NEWSавтор: CO2 Team
14 лютого 2024
|
483
Поділитися:

-"Забудьте про занепокоєння запасом ходу: ми дійсно повинні турбуватися про глобальне домінування Китаю на ринку електромобілів". - Джон Нотон (професор публічного розуміння технологій у Відкритому університеті).

Європа припиняє залежність від китайських електромобілів із планами заводів на суму 4,4 млрд євро

Це один із найбільших зборів коштів у європейській індустрії електромобілів, і очікується, що він зменшить залежність Європи від китайських електромобілів.

Два з найбільших європейських виробників автомобілів Stellantis і Mercedes-Benz залучили близько 4,4 мільярда євро для створення трьох нових гігафабрик електромобілів (EV) у Європейському Союзі (ЄС) у найближчі роки. 

Компанії заявили в прес-релізі в понеділок, що очікується, що загальна сума коштів, необхідних для цих заводів, становитиме близько 7 мільярдів євро.

Заводи будуть створені в Німеччині, Італії та у Франції. Загалом очікується працевлаштування близько 6 тисяч осіб. 

BNP Paribas, ING, Deutsche Bank і Intesa Sanpaolo є серед банків, які фінансували проект. Уряди Німеччини та Франції також внесли близько 1,3 мільярда євро, але їхні італійські колеги ще не надали кошти.

Що спричинило раптовий поштовх до європейських гігафабрик електромобілів?

Цей крок відбувається в той час, коли європейський автомобільний сектор як ніколи стурбований домінуванням Китаю, особливо коли мова йде про електромобілі. 

По суті, між ЄС і Китаєм назріває торгова війна. Як так? Що ж, Китай наповнює Європу електромобілями. За останні два роки країна стала найбільшим у світі експортером автомобілів. Величезну частину цього експорту складають електромобілі, і більшість китайських електромобілів продається в Європу.

Статистика показує, що в Китаї в 2022 році було вироблено близько 5,47 мільйона акумуляторних автомобілів, що становить більше половини світових електромобілів.

Продажі акумуляторних автомобілів китайського виробника електромобілів BYD також обігнали Tesla в 4 кварталі 2023 року, склавши 526 000 проти 484 500 у останньої. 

Європейська комісія стверджує, що частка Китаю в продажі електромобілів у Європі зросла до 8% і може сягнути 15% у 2025 році на основі цін, які часто на 20% нижчі за моделі, вироблені в ЄС.

Ще більше занепокоєння викликає те, що Китай займає ключову позицію в ланцюжку постачання акумуляторів для електромобілів, яку він потенційно може використовувати як важіль впливу, якщо виникне посилення геополітичної напруженості у відносинах із США та ЄС.

За даними Benchmark Mineral Intelligence, Китай, ймовірно, побудує ще близько 160 гігафабрик до кінця десятиліття, тоді як очікується, що Європа додасть ще близько 36. Це потенційно може зробити китайські електромобілі навіть дешевшими, ніж раніше, оскільки більше акумуляторів буде вироблятися на місці.

Компанія Automotive Cells Company (ACC) була заснована як протидія цьому зростаючому домінуванню Китаю, допомагаючи Європі просувати власні плани виробництва акумуляторів для електромобілів на місцевому рівні. 

Оскільки значну частину вартості електромобілів складають батареї, місцеві батареї можуть значно знизити ціни на електромобілі, а також зменшити відставання від поставок.

За словами керівника ACC Янна Вінсента, «перехід до електрифікації транспортних засобів все ще триває. Щоб впоратися з цією величезною проблемою, наші клієнти повинні мати можливість покладатися на надійних європейських гравців, таких як ACC, здатних постачати великі обсяги конкурентоспроможних акумуляторів з низьким викидом CO2».

ACC є частиною зростаючої тенденції розвитку гігафабрик у Європі, шведський стартап Northvolt і Tata Group також оголосили про плани щодо будівництва та подальшого розширення автомобільних заводів у найближчі роки.


За матеріалами: euronews.com

Статистика
Читати в Facebook
G
Читати в Google News
Читати в Telegram

Коментарі

Увійдіть або зареєструйтеся, щоб писати коментарі, задавати питання та брати участь в обговоренні

Зареєструватися